HTML

kikvogymuk

ENCIKLOPEDIA MAGYARISZTÁNA - ÍRJA A KÁRPÁTOK DIDEROTJA! MINDEN KEDDEN!

Friss topikok

  • aklubisz: A fan logo szaloncukrokat kibontva egy masik szaloncukor csomagolasa fogad, a fa tulevelei lassan ... (2015.12.30. 15:49) KARÁCSONYI VÁSÁR
  • : Megszűnt a több évtizedes munkahelyem. Saját kezembe kellett venni a sorsom alakulását, ezért kezd... (2012.03.25. 19:54) NEMZETI GURU BAJNOKSÁG
  • Viola, a ló: Ezt én is így gondolom. (2011.06.15. 23:42) A ROMKOCSMATÖLTELÉK
  • Holly Goly: @xantis: sztem a főpróbanéző nyugdíjasok se rosszak :)))) (2011.01.29. 14:47) AZ ALTERNATÍV SZÍNÉSZ
  • szellőláb: Dengelengi Boldizsár: A paraszt délben megvan? Alapmű. (2010.12.23. 06:17) A TESZKÓDROID MÚZEUMBAN

AZ ALTERNATÍV SZÍNÉSZ

2010.01.26. 07:32 Szocio Pata (kikvogymukblog)

Bocs, de miért?!

De ne, ne, ne! Ne hagyjuk! Fontos! Lehet, hogy ez az alakításom kulcsa!

Miért balról jöjjek be?

Gyere, menjünk a büfébe, igyunk egy sört, dumáljuk meg, mert bizonytalanságban képtelenség próbálni.  És most azt is leszarom, hogy holnap bemutató, mert mi a Szkénében évekig próbáltunk Oidipuszt, és a végén még be sem mutattuk, csak a rendező unokahúgának, aki ráadásul süketnéma volt! Mert nem azért próbálunk, hogy bemutató legyen, hanem azért van bemutató, hogy próbálhassunk!

És remélem az is lejött már neked, hogy én gyűlölöm ezt az analizáló- onanizáló lelkizést, amit kőszínháznak csúfolnak. A tett a lényeg! A biológiai létezés! Ezért nem jelentkeztem a Főiskolára, vagyis jelentkeztem, elmentem néhányszor, de csak azért, hogy beleordítsam a pofájukba: Orgiamisztérium! És engem azért nem vettek fel, mert túl jó voltam nekik, ezt a Zsótér is megsúgta utána négyszemközt, hogy én ide nem férek be, a keretek közé, mert én nem vagyok eléggé „képlékeny”, érted?

Már a Grotowski is megírta, hogy a színház az laboratórium, a rendező pedig a vegyész! És annak mindent grammra tudnia kell! Szóval?

Most mi az, hogy akkor jöjjek be jobbról?

Téged nem zavar, hogy az előbb tök mást mondtál? Tudod, hogy ezekkel az ellentétes instrukciókkal megzavarod a színészt, rombolod a tekintélyed, de kárt is teszel az alakítás szövetében? Most neked magyarázzam, mi az alakítás?!

Biológiai azonosulás, kérlek szépen! A lelkizés meg analizálás az nulla, a lényegnek nem a lélekben kell megtörténnie, hanem a zsigerekben! A bőrben, a húsban, a csontokban! A színészet biológia! Orgiamisztérium színház! Érted? Mi még a Szkénében így tanultuk! És attól hányok, hogy este hétig Gipszjakab vagy, héttől tízig Woyzeck, aztán tíztől megint Gipszjakab! Válj Woyzeck-ké, bazmeg!

Na most én elmondom, hogy tavaly a Szkénében Woyzecket játszottam, fél évig csakis babot ettem, meg lencsét, és olyan bélcsavarodásom lett, hogy majdnem szétrobbantam, és végigfingottam az előadást! És a Zsótér akkor azt mondta négyszemközt, hogy ilyen Woyzecket ő még nem látott. Hogy ez nem „olyasmi”, hanem „az”! Érted a különbséget? Olyasmi vagy Az?!

Ha most tőlem te azt kéred, hogy „legyek keményebb”, akkor az a minimum, hogy bemászok a betonkeverőbe!

Mi az, hogy „ez csak Csehov”? Felejtsd már el azt a kurva Csehovot! Kortárs kell, nem holmi panoptikum! Az élő, lüktető, fosó-hugyozó, hányóvalóság! Most én magyarázzam neked, hogy mi az igazi színház?! Hát ez tessék, az hogy a fogammal leharapom neked ezt a söröskupakot! Ez Színház! Hogy megiszom a sört, utána megeszem neked az üres poharat! Hogy kimegyek az utcára, és kukorékolok a hajléktalanok között! Üvöltve szavalom az utazási szabályzatot a metróban! Felgyújtok egy látványpékséget! Megnyúzok egy pitbullt! Szájon csókolom az újságost! Orgiamisztérium! Az a Színház!

Én lebontom a nézőteret, ráengedem a népet a színpadra, lebontom a színpadot is, legyen az egész rögvalóság a színpad! Én utálom a tapsot is, az elidegenít, nekem egy szaros néző ne merjen tapsolni, engem köpjön le, vagy rúgjon belém, vagy hívjon rendőrt. Érted már? Mert nem az van, hogy össze-vissza járkálunk a színpadon, és néha böfögünk valami okosat, hanem megteremtjük a Totális Létezés Színházát! Szóval jobbról, vagy balról?

De ne! Most ne mondd azt, hogy neked mindegy!

Figyelj, te vagy a rendező, most én találjam ki neked a szerepemet? Persze van olyan is, próbáltunk kommunában, még az alsónadrág is közös volt, utcaszínház, lakásszínház, fészerszínház, romszínház, metrószínház, orgiamisztériumszínház, megvolt minden, de most te vagy a rendező! Tied a felelősség, a Te kezedbe tettem le a sorosomat, vakon hiszek benned, és ha te azt, mondod, hogy vágjam ki a nyelvemet a szerep kedvéért, akkor azt is megteszem! Nem érzed a felelősséged súlyát?

Látom, kezdesz begörcsölni. Semmi baj, a legnagyobbakkal is megtörténik az ilyen. Na gyere, megmasszírozlak, rituális dél-dajerlingi kilazító auramasszázs, nyugaton minden alternatív színész így tréningezik. Feküdj hanyatt, csukd be a szemed, és ismételgesd: Bombó-bombó-bombó-bombó! Létezz, és ne gondolj a holnapi bemutatóra!

 

 

 

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kikvogymuk.blog.hu/api/trackback/id/tr221702757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zorita 2010.01.26. 12:48:40

szerintem túl sok színész ismerősöd van / volt :D

Szalacsi_Dezső 2010.01.26. 13:55:44

"Bombó-bombó-bombó-bombó! "
Ááááááá...! :-)))

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.01.26. 17:02:48

@Szocio Pata: A baj az, hogy ezek a színész ismerősök mind a legaljáról valók, valami sztárral is össze kéne már jönnöd. A Nemzeti büféjébe nem jársz?

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.01.26. 17:06:24

@Levéltáros: És ha én is alja vagyok?
De tényleg: ez is úgy van, mint az előadásban: a lecsúszott/béna/gonosz szerep a jó szerep. Jó színészt hogy figurázzak? Azért gondolkodom a témán.

zsanka · http://csombor.blog.hu 2010.01.26. 17:35:58

hát ez baromi jó lett:)) és mint mindig, a kép is telitalálat!

'Ha most tőlem te azt kéred, hogy „legyek keményebb”, akkor az a minimum, hogy bemászok a betonkeverőbe!'
:))))))

az orgiaminisztériumot csak én olvastam elsőre origaminisztériumnak? azt hittem, vmi frappáns szóösszetétel. (origami)

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.01.26. 17:44:52

@zsanka: Köszi!
Az orgiaminisztérium is jó :) Olyan szexi-scifis.
Az orgiamisztérium az meg kísérleti színház, (Hermann Nitzsch) nem én találtam ki.

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2010.01.26. 20:48:13

@Szocio Pata: Van benne valami, a szar az izgalmas. No és Kovi istállójából egy "színész"? Ott megnézném, milyen fényképet nyomsz ki :)

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.01.26. 20:56:30

A témáról van 2 jó sztorim, de nem fogom megírni :)
Következtetésképp nem lesz kép sem. Kivéve ha egy jó csaj jelentkezne.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2010.01.26. 23:12:48

e tapust simán ki lehetne terjeszteni az alternatív zenész alakjára.

"én csak szabadon engedem az ujjaimat a gitáron, hadd legeljenek"

arongeri 2010.01.27. 13:26:39

A képek (is) mindig nagyon ott vannak!

Crouch 2010.01.28. 12:13:45

Egyre durvább írások vannak.

Egyébként ez a színészes vonal gyanús, nagyon gyanús...

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.01.28. 14:50:35

Mire gondolsz? Hogy ez a Madách Színház fizetett blogja :)

xantis 2010.02.12. 14:16:43

Valamit a premiernézőről? Az "ehhez te kellettél, hogy ilyen legyen" fajta, kitudjakiez repipezsis "művészetértő"-ről? ;-)

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.02.12. 14:32:39

@xantis: Köszi, vágom, kire gondolsz, gondolkodom rajta :)

Holly Goly 2011.01.29. 14:47:04

@xantis: sztem a főpróbanéző nyugdíjasok se rosszak :))))
süti beállítások módosítása